Ju keni bërë një karierë të gjatë e të suksesëshme, a mund të na thoni si ka qënë ajo deri në vitet 90 dhe pas saj ?
Deri në vitet 90 në moshë shumë të re kam punuar në ndërmarjen e transportit mallrave të tregëtisë së jashtëme, kryesisht me menaxhimin e flotës tregëtare por dhe me transportin e jashtëm rrugor.Për shkak se me flotën tonë mbulonim vetëm 17 përqind të volumit të punës të eksport - importit, diferencën e mbulonim duke marrë me qira anije nga armatorë të huaj.
Unë merresha kryesisht me Detin e Zi,Mesdhe dhe Detin e Kuq, pra mallra për dhe nga këto porte e vënde të cilat i bëja unë.
Për këtë qëllim jam specializuar dy herë nga tre muaj në Belgjikë e Francë për transportin e kontainerëve dhe agjensi detare.
Ajo që dua të them është se ka qënë pjesa më e bukur e karierës sime, sepse ishte punë që kërkonte kualifikim të lartë sepse do bëje kontrata e marveshje me vlera të mëdha miljona dollarë brënda dhe jashtë Shqipërisë.
Pas viteve 90, u hoq monopoli i tregëtisë së jashtëme dhe vitet e para të tranzicionit u morën më shumë me prishjen se sa me ndërtimin.
Po pas viteve 90 ?
Personalisht e dija se çfarë po ndodhte sepse ne lëviznim jasht shtetit. Në vitin 1990 takova Ramiz Alinë në Budapest i cili po udhëtonte për në Shtetet e Bashkuara të Amerikës nga ku siç u mësua më vonë atje mori mesazhet e ndryshimit. Kështu në atë kohë vendosa të merresha me veten, pra u mora me biznes që kërkonin pak para. Vitet rrodhën shpejt dhe deri në vitin 1996 ne u morëm më shumë me hakmarrjen e të sotmen se sa me faljen dhe të ardhmen kësisoj humbëm të gjithë.
Nga viti 1990 deri në vitin 1997 u bënë shumë gabime madje disa prej tyre të pafalshme, por preferoj të mos ndalem këtu.
Në vitin 1996 në zgjedhjet e pushtetit vendor u zgjodha antar i këshillit Bashkiak të Tiranës, mandat i cili zgjati deri në vitin 2000.
Cili është vlerësimi tuaj për politikën e këtyre viteve ?
Siç e thashë më lart janë bërë mjaft gabime. Disa prej tyre burojnë nga kultura dhe mentaliteti shqiptar disa të tjera nga padija. U burgosën njerëz vetëm se kërkonin të drejtat që i takonin me ligj, por dhe politikanë siç ishin Fatos Nano, Idajet Beqiri, Fatmir Kumbaro, Martin Leka e shumë të tjerë. Atëhere nuk mundëm të përfitojmë edhe pse kishim mbështetje nga ndërkombëtarët.
Në vitin 1997 ju u emëruat zëvëndësministër i transportit nga ministritë më të rëndësishme që ka Shqipëria, çfarë spikati në atë kohë?
Të them të drejtën emërimi im nuk ishte surprizë për shkak se vija nga linja e transportit dhe me specializime e trainime në vëndet më të zhvilluara pra nuk ndodhi siç ndodhi në disa sektorë të tjerë që drejtuesit nuk ishin profesionistë. Periudha që unë drejtova ia kushtova ringritjes së transportit mbas dëmtimit që pësoi në ngjarjet e vitit 1997. Përpos kësaj u miratuan disa ligje të rëndësishme siç ishte taksa mbi aks i automjeteve, heqja e kontrollit teknik periodik i cili bëhesh nëpër rifuxhio dhe kioska, Kodi rrugor, Kodi detar dhe Kodi hekurudhor, shndrrimi i ndërmarjeve në shoqëri aksionere dhe përgatitja e tyre për privatizim dhe mjaft investime të rëndësishme.
Të rëndësishme kanë qënë dhe negociatat për koridorin e tetë dhe paktin e stabilitetit me palën bullgare,maqedone dhe amerikane ku unë përfaqësoja vëndin tonë.
Po më pas ku kontribuat?
U emërova ambasador në Malajzi, detyrë të cilën e refuzova për shkak të arsyeve familjare. Kështu punova Drejtor dhe Zëvëndësdrejtor i Përgjithshëm i Shërbimit Social Shtetëror dhe Zëvëndësdrejtor i Përgjithëshëm i Shërbimeve të Transportit Rrugor, detyra të cilat u përpoqa ti kryej mirë.
Vitet e fundit ju keni shkruar shumë në gazetat e përditëshme shqiptare, çfarë ju ka shtyrë ?
Të them të drejtën Shqipëria nuk po kalon situata të mira dhe mendoj se me shkrimet e mia të kem kontribuar sado pak. Por unë kam shkruar dhe botuar dhjetë libra të gjinive të ndryshme si libra historie, publicistikë, manual të shërbimit të transportit rrugor etj. Ato tashmë janë në duart e lexuesit shqiptar.
A mund ta na flasesh pak për familjen tuaj ?
Sigurisht, jam i martuar dhe me dy fëmijë.Bashkëshortja ime është ekonomiste dhe punon në Albtelekom, është një profesioniste e vërtetë dhe shumë e përkushtuar për familjen.
Blerina është vajza ime , ka përfunduar studimet në Fakultetin e Ekonomisë dega administrim biznes në Tiranë dhe sapo ka përfunduar masterin shkencor për ekonimiks dy vjet në Universitetin e ekselencës i katërti në Gjermani, zotëron disa gjuhë të huaja dhe me formimin që ka marrë premton për më tej.
Bledi, djali pra, ka përfunduar studimet në Universitetin Amerikan në Blagoevgrad të Bullgarisë për degët shkenca kompjuterike dhe ekonomiks, dhe masterin në Washington DC për ekonomiks. Aktualisht vazhdon studimet për doktoraturë në Washington. Ai tashmë është i fejuar me Gentën, një vajzë nga familje e fisme e cila bashkë me Bledin po vazhdon studimet akademike në SHBA.
Ku preferojnë të punojnë me përfundimin e studimeve?
Të them të drejtën është shumë shpejt ti përgjigjem kësaj pyetje, gjithsesi nuk kam ndërmënd ti ndërhyj dhe të bëhem pjesë e vendimarrjes që lidhet me fatin dhe jetën e tyre. Ata tashmë janë në gjëndje të mendojnë dhe vendosin vetë, por po qe se kërkohet mendimi jonë, ai nuk do të mugojë. Gjithsesi unë jam i bindur se ata do të marrin një vendim të pjekur për të ardhmen e tyre.
Ju faleminderit.
Botuar në gazetën SOT, e Djelë 25 Shtator 2011